Båtens Verden ruller ut digital satsning

Med innspill fra bransjen og publikum har Båtens Verden jobbet med en digital strategi i snart to år. Nå rulles den forsiktig ut – og først ut er en digital båtutstilling, Båtsøk.no.

 

Båtsøk.no skal gjøre det enklere å navigere i nybåtmarkedet. Ved lansering samler tjenesten over fire hundre båtmodeller fra 7 til 84 fot.

– Spørreundersøkelser vi gjennomførte for et par år tilbake ga oss tydelig svar på at det er behov for en tjeneste som gjør det enklere å finne riktig nybåt. Du kan filtrere på viktige egenskaper som toalett og bysse, foruten alle spesifikasjoner som er tilgjengelige, og finne riktig forhandler. På sikt skal siden bygges ut med flere funksjoner også, så dette er en forsiktig lansering og testing, forteller ansvarlig redaktør Vetle Børresen.

Sammenlign og ønskeliste
Båtsøk.no er et annonsørprodukt fra Båtens Verden, og det er båtprodusentene og importørene som står for informasjonen, mens utgiver VB Media tilrettelegger. På et stort utvalg av båtsidene kan publikum se videopresentasjon av båtene, planløsning, bilder og beskrivende tekster. Publikum kan sammenlikne modeller og legge dem til i egen ønskeliste.

– Like viktig er den nye tjenesten en hub for å orientere seg i markedet. Er du interessert i båtnyheter og hva som skjer i båtmarkedet, bør du melde deg på nyhetsbrev og besøke siden jevnlig, forteller digitalt ansvarlig Kristian Høgh Gjellestad.

En del av noe større
Båtsøk.no skal markedsføres gjennom egne kanaler i sosiale medier og i bannernettverk, samt gjennom Båtens Verdens kanaler. I tillegg til at tjenesten står seg som egen nettside, skal den også implementeres i Båtens Verdens nye nettside, og stå sentralt i alt vi gjør innenfor nybåt digitalt. Siden er en del av vår digitale satsning for å markedsføre båtlivet – og senke terskelen for å ta del i båtlivet.

Du kan besøke Båtsøk.no her

Du kan følge Båtsøk.no på Facebook her


"Siden er en del av vår digitale satsning for å markedsføre båtlivet – og senke terskelen for å ta del i båtlivet.

   

Om VB Media og Båtens Verden

Båtens Verden så sin spede start i 2006, da tre 12-åringer etablerte magasinet ved siden av barneskolen. I dag utgis magasinet syv ganger årlig, leveres i abonnement og løssalg, der tre av utgavene også går til medlemmer av Kongelig Norsk Båtforbund (KNBF) med opplag på 46.000 eksemplarer.

VB Media utgir også SEILAS for Kongelig Norsk Seilforening (KNS), Båtglede-avisene i samarbeid med båtbransjeforbundet Norboat og messemagasin for Sjøen for Alle og Båter i Sjøen.