Båtens Verden sjøsetter ny nettsatsning

Med Båtens Verdens nye nettside ønsker magasinet å markedsføre båtlivet for nye og eksisterende båtbrukere, senke terskelen for å ta del i båtlivet, samt gi båteierne mer praktisk rettet stoff knyttet til det å være båteier, bli en bedre båtfører og få mer ut av båtlivet.

Den nye, digitale plattformen er utformet for å presentere inspirerende og nyttig innhold med lang levetid. Siden er bygget opp rundt tre filtreringer:

 

Opplev Båtlivet – for å markedsføre båtlivets mange sider. Vi skriver opp båtlivet, mulighetene, aktivitetene, reisemålene og om brukerhistoriene. Opplev Båtlivet blir også et merkenavn for å markedsføre nettsiden ytterligere mot nye grupper, med eget domenenavn.

Entre båtlivet – for å senke terskelen og gjøre det enklere å selge og kjøpe ny båt, samt ta del i båtlivet. Artiklene er mer praktisk rettet.

Båteier – for å gi praktiske, verifiserte og nyttige tips og råd til båteierne. Vi ønsker samtidig å bidra med det vi kan for å gjøre det morsommere og enklere å være båteier.

MagazineMockupV2
Båtens Verden har 7 utgivelser årlig som distribueres i løssalg gjennom BladCentralen og i abonnement. 3 av utgavene distribueres også til alle medlemmer av KNBF - med opplag på 46.000 eksemplarer.

Nytt, digitalt produkt

Siden Båtens Verden ble startet av tre 12-åringer i 2006, har alltid papirmagasinet vært kjernen i virksomheten, og magasinet har de siste årene opplevd en fin vekst. – Vi har rendyrket magasinet med kvalitetene til en printet utgave på glanset papir, og opplevd en fin vekst med løssalg gjennom BladCentralen og som mediepartner med KNBF (Båtforbundet), forteller ansvarlig redaktør Vetle Børresen, og fortsetter:

– Da vi skulle legge en digital strategi var det derfor viktig for oss å lage et helt nytt produkt skreddersydd for det digitale konsumet. Vi har jobbet med skisser og ideer i over ett år og utfordret våre annonsører og samarbeidspartnere, og resultatet er en plattform som tar flere roller og er mer praktisk orientert, forteller han.

Med den nye digitale satsningen ønsker vi å markedsføre båtlivet, senke terskelen og gjøre det enklere og morsommere å være båteier. Helt åpen for alle!

Båtens Verdens nye nettside er utviklet i samarbeid med Driv Kommunikasjon og Netron. Siden skal utvikles og testes kontinuerlig fremover. Dessuten fylles det på med nye artikler og videoer kontinuerlig.

Tidligere i år lanserte også Båtens Verden en digital båtutstilling, Båtsøk.no, som er integrert i Båtens Verdens nettside, og det kommer mer.

 

Følg Båtens Verden i sosiale medier:

Facebook

Instagram

Opplev Båtlivet på Facebook

Om VB Media og Båtens Verden

Båtens Verden så sin spede start i 2006, da tre 12-åringer etablerte magasinet ved siden av barneskolen. I dag utgis magasinet syv ganger årlig, leveres i abonnement og løssalg, der tre av utgavene også går til medlemmer av Kongelig Norsk Båtforbund (KNBF) med opplag på 46.000 eksemplarer.

VB Media utgir også SEILAS for Kongelig Norsk Seilforening (KNS), Båtglede-avisene i samarbeid med båtbransjeforbundet Norboat og messemagasin for Sjøen for Alle og Båter i Sjøen, samt Båtsøk.no.

Endret: 25.06.2020