BOATINGS lanseres i Norge
VB Media og Båtens Verden har kjøpt seg inn i INBOSE AB, som driver plattformen BOATINGS.
Oppkjøpet følger BOATINGS strategi om å ekspandere til flere av de nordiske markedene, og med hjelp fra det nye eierskapet over landegrensene håper gründerne å nå ut med BOATINGS til flere båteiere.
Den nye eierstrukturen kommer også å gi BOATINGS gode forutsetninger for å fortsette å utvikle applikasjonen med enda flere tjenester og tilbud.
– Vi er ekstremt stolte over vårt nye partnerskap med VB Media og dette gir oss helt nye forutsetninger for videre systemutvikling, en enda større bransjekompetanse og en sterk integrasjon mellom svensk og norsk farvann, forteller BOATINGS gründer Peter Lorentzon.

Tenker destinasjon
BOATINGS har siden lanseringen i 2020 fungert som en destinasjonsplanlegger for båteiere der brukeren gjennom en omfattende søkemotor kan filtrere frem gjeste- og naturhavner basert på egne preferanser. I tillegg er målet å presentere destinasjonen så vel som havnen. BOATINGS har parallelt med destinasjonsplanleggeren en funksjon som heter «Båtpermen», der båteiere kan fylle på data om sin båt, reparasjonshistorikk, kommende arbeid og mye mer.
– I dag er vi i en situasjon der vi har god kunnskap om hva båteiere såvel i Sverige som i Norge etterspør, og med hjelp av VB Media kommer vi til å oppdatere havnebasen videre, men også lansere et par nye funksjoner denne sesongen. Dessuten kommer det til å skje mye fremover, forteller Agnes Lorentzon.
Teamet som grunnla BOATINGS og er med på teamet fra Sverige har erfaring fra båtcharter, operativt ansvarlig for gjestehavn, av å eie og drive båtverft og fra forretningsutvikling og digitalisering i bilbransjen.

Soft start i Norge
BOATINGS er tilgjengelig for norske brukere allerede fra denne sesongen, og etter en testperiode denne sommeren skal tjenesten utvikles videre basert på tilbakemeldinger og brukertester.
– Vi har fulgt med på BOATINGS siden lanseringen og har vært veldig entusiastiske ovenfor de ideer og det som så langt har blitt skapt av gründerne. Vi har sammenfallende ideer om videre utvikling av tjenesten, og ser store synergier på tvers av grensene og erfaring. Ikke minst har vi savnet en tjeneste som BOATINGS, og vi ser stort frem i mot å være med å utvikle den videre. Dessuten er BOATINGS helt på linje med vår strategi fremover. Gründerne har stor passion for båtlivet og har en bred erfaring som passer oss utmerket, forteller Vetle Børresen i VB Media.