Sjøsetter Norges første digitale båtmesse

Finn.no og båtbransjeforbundet Norboat går sammen om Norges første digitale båtmesse i april.

– Vi bygger en digital messe som er skreddersydd for de som elsker båt og båtliv, og er på jakt etter de beste messetilbudene på båt, motor eller utstyr. Messen skal tilby gode messetilbud fra en rekke store og velkjente merker, og det er lagt mye arbeid i å gjøre messen oversiktlig og enkel å navigere i. I tillegg er det enkelt å komme i kontakt med utstillerne via chat eller kontaktskjema, forteller strategisk kundesjef og bransjeansvarlig Ole Martin Larsen i Finn.no i en pressemelding.

finn_OleMartinLarsen_fotoCarolineRoka_24469cweb
Ole Martin Larsen, strategisk kundesjef og bransjeansvarlig i FINN motor. Foto: Caroline Roka/FINN.no

På Båtmessen.no finner du også nyttige og inspirerende artikler om hvordan du får mer ut av båtlivet, og tips og triks på veien mot et båtkjøp. Mediepartner Båtens Verden vil også lage en egen messepodcast gjennom hele perioden. Den digitale båtmessen skal arrangeres rett etter påsken.

 

Forventer over 100 000 besøkende

Schibsted og Finn.no har allerede erfaring med digitale messer, og etter en vel gjennomført caravanmesse i høst forventer Ole Martin Larsen mellom 110 og 150 000 besøkende under messeperioden. – Vi beviste med vår digitale caravanmesse i 2020 at vi, ved å involvere hele Schibsted-nettverket, når ut til veldig mange interessenter. I tillegg har vi jo FINN båt som logget mer enn 64 000 000 båtinteresserte besøk i fjor. Når vi nå skal kjøre digital messe for båtbransjen gjør vi det med mye viktig lærdom i sekken og en målgruppe som er dobbelt så stor, noe som gjør at jeg tror Båtmessen.no vil bli meget bra. Med vår ekstremt gode dekning, sosiale medier og andre kreative innslag, kommer dette konseptet til å få en stor og god markedsplan for å generere trafikk.

Magnus_seilbåt
Magnus Frøshaug Ryhjell, daglig leder i Norboat. Foto: Caroline Roka/FINN.no

For båtbransjeforbundet Norboat blir Båtmessen.no en viktig arena for bransjen og medlemsbedriftene. – Vi ønsker alltid å tilrettelegge for medlemmene på en best mulig måte. Vi ønsker også å markedsføre båtlivet og dets gleder til publikum så mye vi kan. Vanligvis, når det ikke er en pandemi som herjer, er vi med å arrangere fysiske båtmesser som er glimrende arenaer for nettopp dette. Pandemien gjør imidlertid at det ikke er mulig å gjennomføre en fysisk båtmesse i øyeblikket og derfor ble vi nødt til å se oss om etter alternativer. Med Båtmessen.no mener vi at vi klarer å samle bransjen under et «digitalt tak», før vi krysser fingrene for fysiske messer med Båter i Sjøen i september, og Sjøen og Alle i mars 2022, sier daglig leder Magnus Frøshaug Ryhjell i Norboat.

Han mener også Finn.no og Schibsted sin dekning og rekkevidde vil gi et løft for båtbransjen. – Det er ingen tvil om at FINN.no og Schibsted med sin dekning har svært gode forutsetninger for å få dette budskapet ut til veldig mange båtinteresserte, sier han.

Annonse

Vil nå ut til flere

Markedssjef i Frydenbø Boats, Mats Hjørnevik, heier på initiativet og skal stille ut både Nordkapp, Sting og Zodiac. – Vi er veldig glade for at Norboat og Finn.no/Schibsted sammen tar initiativet til å skape en digital plattform og møteplass for båtfolk i den tiden vi lever i. Vårt håp er at messen blir med på å kickstarte en fantastisk sesong, sier han og fortsetter:

– Jeg tror rekkevidden og det at alle i hele Norge får muligheten til å benytte seg av messen og tilbudene i større grad er suksessingrediensen. Her blir reiseveien kort og enkel fra hvor som helst. Jeg tror også det blir enklere og mer oversiktlig å finne båtene du er på utkikk etter og komme i dialog med fagfolk. For oss som driver med båt er det en enorm mulighet til å nå ut til flere med det vi selger – nemlig de gode opplevelsene og minnene man får ved å ha båt, avslutter han.

 

Båtens Verden er mediepartner for Båtmessen.no, og ønsker å by på godt og relevant innhold for å bygge oppunder båtinteressen.

Endret: 02.02.2021