Pop-up-utstilling med båter ble attraksjon

Skjærhalden Marina vekket stor oppmerksomhet og ble nærmest en attraksjon i Østfoldhallene kjøpesenter i juletiden i fjor.

Med båter fra Brig, Terhi og AMT utstilt, vekket den Hvaler-baserte forhandleren tanker om sommer og sol hos mange stressede julekunder på kjøpesenteret. Det som startet med en idé om å stille ut en båt i førjulstiden, endte med en stor pop-up-butikk.

IMG_0558
Christopher Jensen i pop-up-butikken i Østfoldhallene.

– Vi klarte å fylle et ledig butikklokale på 120 kvadratmeter i løpet av en uke, og i november, desember, januar og februar har vi hatt stor pågang, både av familier, menn og damer som ønsket et avbrekk fra shoppingen, forteller daglig leder Christopher Jensen. Han kan også røpe at det ble solgt båter under de fire månedene – fra en kundegruppe som aldri har vært i butikken på Skjærhalden tidligere.

Endret: 08.07.2020